Friday, October 29, 2010

jom bercintan dgn zerd

zerd ni...sp yg tau, tau la ek...sp yg tak tau...tak tau la ek...

heh heh...

aku bersama dia kejap je sbnrnya....setahun gurai (ecece....speaking nampak)...masa tu aku kat matriks labuan....

1st impression aku ngn dia? Sombong giler minah tu! ahaha...time tu aku nengok dia dari jauh je la.. pastu kawan aku berkawan ngn kawan dia....so secara proxy nyer kami pun berkawan.

sapa sangka...kawan secara proxy tu jadi bestfriend gila2...aku bahagia ngn dia..ngeh ngeh ngeh. dah macam org bercinta pulak.....ala...bercinta sesama kawan...apa salahnya? :p

aku ngn dia sangat berbeza but yet sangat serupa....paling aku tak dpt lupa...ada skali tu aku lepak kat dorm dia...time tu loker dia terbukak..so aku usha la barang2 dia..dia ada skali la....dgn sungguh terkejut aku cakap mcm ni kat dia, 'gila la makcik. barang kita banyak giler sama'....siyes...dari bedak sampaila ke syampoo, cologne dan sgala...sama brand n sama type....xke gila? sedangkan aku tak penah pun shopping ngn dia b4 tu...uhuhu...kalo takat sama jenis syampoo ke aper aku paham la jugak...ni majoriti brg2 lain sama....haha..tu la antara benda aku xdpt lupa masa memula kawan dia.

pastu kami ska crita kami 2 je..ehehe...ader skali tu..sbb nk privacy, kami g lepak kat 4th floor dorm dia. 4th floor tu memang xder penghuni.bila pk2 balik, giler brani time tu. dahla skali lepak sampai kol 2 3 4 pagi. isk.

malam terakhir aku ngn dia kat matriks, kami lepak all day n all night... smua crita klua. hehe. time tu la aku sedar aku cayangggg sangat kat dia. ala..cayang kat kawan aper salahnya? :p

and now dah dekat nak 5 tahun tak jumpa. aku slalu tgk dia dlm paper jer pun. ms dia dapat offer af, aku la org paling tak percaya. ahahaha...aper punya terokla aku ni sbg kawan. :p xmo trima kenyataan sbnrnya. sampaila list name bebudak af5(af5 ke dia? aku dah lupa)...anyway...sampaila list name tu officially klua....aku pun tumpang la hepi. ms tgk dia ngs dlm tb, aku sangat2 la sedih. zerd bukanlah jenis yg cepat menangis (tak macam aku)... dia cekal sangat hati. dia hafal banyak sangat doa buat bekal...sebab tu hati dia tenang kot...(peringatan untuk mendalami ilmu agama lebih lagi)...

now dia dah fames. aku sbnrnya xska dia jd penyanyi. p aku still kawan dia. bila dia launch dia nyer kompeni, aku syukur sangat2...bila dia grad degree dia....aku lagila bersyukur... aku doakan all the best for you zerd. bila ader kontroversi pasal dia....aku la org2 kepochi nak call dia...hahaha......yg penting aku nak sound dia... hehehe...sorry la makcik....aku sayang ko sangat2 nak tgk ko mcm tu.... mcm la ko takder sapoter lain kan? :p

aku bertuah...dalam hidup aku ni....wp aku tak ramai kawan, tapi aku ada kawan2 mcm zerd....yg aku leh kata kawan sampai mati. korang pun tau saper korang. i love you all. i love u all so much. aku dah banyak kali kena tikam dari depan (tikam dari blakang takyah cakapla kan) and aku tau...time2 camtu, korang akan datang n tolong aku...and aku janji...aku akan berusaha utk jadi kawan sebaik korang. pinky promise..hehe

so kesimpulannya... kawan2 adalah keluarga yang kita pilih (ni kata dr. george o'mailley)...manakala dr.sheldon cooper lak kata,'kawan2 adalah umpama surrogate family'...aku kurang pasti aper maksud dr.sheldon sbnrnya...p The Big Bang Theory sangat lawak. sila la tonton. :p

aperpun....kawan2 adalah keluarga...dan acquaintance are just people we need to work with....tak ramai org tau beza kawan n acquaintance. and owh...skarang ader istilah baru...kawan fb... nanti2 la kita crita psl perbezaan kawan, acquaintance n kawan fb ek. aku dah ngantok. sweetdreams.
assalamualaikum.
;)