Wednesday, June 11, 2008

Kenapa Saya Kurang Minat Drama/Filem Melayu...


  1. Pada kebiasaannya, lakonan pelakon Melayu, ‘kurang berkesan’, terlalu di buat-buat (nampak tak real) ataupun kaku sangat. Cadangan: Ambik la kelas lakonan sebelum nak jadi pelakon. Orang tengok pun seronok.
  2. Jalan cerita yang sama @ tipikal. Sama macam filem Bollywood, drama/filem Melayu mempunyai jalan cerita yang tipikal. Bezakan jalan cerita drama A dengan jalan cerita drama B pastu bezakan pulak dengan jalan cerita drama C….haaa…sama tak? :P Cadangan: Jadi lebih berani dengan mengolah jalan cerita yang lebih menarik, jadi lebih kreatif. Kalau tak, save ur ideas k? Quality is more important than Quantity.


Sebab tu je kot. Hahaha…. I’m trying to love our local production…lagipun bm saya pun dah huru-hara sbab sibuk je nak blaja cakap omputeh. Jadinya, nak la balik ke pangkal jalan.


Malangnya…isk…saya cuma bertahan beberapa minit je depan tv kalo nak tgk cerita Melayu. Sama ada saya kebosanan, ataupun orang sekeliling saya bosan sbab saya asyik komplen lakonan ‘mereka’. Isk. Sorry ek? Dari kritikan la kita leh memajukan diri. HeHeHe


Tapi tak di nafikan, ader la filem yang best2. Xmo mention..nanti orang cakap bias….walau aper pun…be more creative and daring. That’s what it takes to move forward successfully.


Moga-moga industry perfileman melayu nanti makin maju dan berkembang. Mana tau, nanti anak saya nak jadi pelakon jugak. ;)


Have a nice day!